Kundvagn

din vagn är tom

Fortsätt handla

FAQ

Vanliga frågor
NÄR KOMMER MIN BESTÄLLNING SÄNDA?
Akora strävar efter att skicka ut din beställning så snabbt som möjligt. Inköpta varor kommer oftast att skickas på mindre än tre arbetsdagar. Vi skickar ut paket lördag till torsdag. Om en vara är förbeställd kommer vi att skicka ut produkten när vi tar emot den. För flera varor (med en förbeställd) kommer vi att gruppera dem och skicka ut dem tillsammans.
ERBJUDER DU GRATIS FRAKT?
JA! Vi erbjuder fri frakt i hela Sverige för varukorgsvärden över 399kr.
HUR MYCKET KOSTER FRAKT?
59kr är en normal fraktkostnad inom Sverige tillkommer i kassan för beställningens värde på mindre än 400kr (1- 3 arbetsdagar*)
*Uppskattad tidsram från när paketet skickas med posten och baserat på våra bästa uppskattningar. Tidsram är inte garanterad under helgdagar.
HUR SPÅRAR JAG MIN BESTÄLLNING?
Du kommer att få ett spårningsnummer för din beställning via e-post från support@akora.se inom 24 timmar efter din beställningsbekräftelse.
INTERNATIONELL FRAKT
SÄNDER DU INTERNATIONELLT?
Ja! Vi skickar till alla europeiska länder just nu och vi planerar att skicka våra produkter över hela världen inom en snar framtid. Det tar vanligtvis 5–10 arbetsdagar innan paket kommer fram. Tullen kan hålla upp ett paket i ett antal dagar vilket kan orsaka förseningar.
HUR MYCKET KOSTER INTERNATIONALSHIPPING?
 Europeiska länder Frakt (510 arbetsdagar*) : SEK 150
*Uppskattad tidsram från det att paketet släpps i posten och baserat på våra bästa uppskattningar. Tidsram är inte garanterad under helgdagar.
SKATTER, TULLAR OCH ANVÄNDARAVGIFTER:
På grund av komplexiteten i internationella lagar och skatter inkluderar vi inte dessa avgifter i beställningar. Du är ansvarig för alla lokala seder och tullar på din beställning om de inträffar. Vi är enligt lag skyldiga att avslöja hela värdet av paketets innehåll och kan inte ändra detta värde. Om en beställning avvisas, är du ansvarig för de ursprungliga fraktkostnaderna, såväl som eventuella ytterligare tullar, avgifter, tullar eller skatter som uppstår vid frakt.
VILKEN VALUTA LADDER DU I?
Vår webbplats är programmerad att visa dig den lokala valutan i det land du besöker oss från. Det sista steget i din kassaprocess kommer dock att vara i SEK.
BETALNINGAR
Vi accepterar många betalningsmetoder som:

Swish
Kreditkort
PayPal
ApplePay
klarna

 


RETURER, BYTEN OCH ÅTERBETALNING?


RETURNERINGAR
14 DAGAR VÄRLDEN RETURPOLICY Om du är missnöjd med ditt köp, vänligen maila oss inom 14 dagar efter mottagandet.

Vi kommer inte att kunna acceptera förfrågningar om returer efter 14 dagar. Vi tar gärna emot returer inom 14 dagar efter mottagandet.
För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver även kvittot eller köpbeviset.
För att påbörja en retur kan du kontakta oss på Support@akora.se. Om din retur accepteras skickar vi dig en returfraktsedel, samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras.
Följande bör inkluderas i alla returnerade paket:
Akora Returns Order #:
Namn:
E-post:
Orsak :
Observera att köpare är ansvariga för retur-/bytesfraktavgifter.

BYTE
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är för att returnera varan du har, och när returen har accepterats, gör ett separat köp för den nya varan. Vänligen maila oss på support@akora.se med dina beställningsuppgifter så ger vi returadressen. Detta för att säkerställa att vi tar del av din retur.
Följande bör inkluderas i returpaketet om du söker ett byte:
Akora Exchange Order #:
Namn:
E-post:
Exchange for - Artikelnamn:
Färg:
Observera att köpare är ansvariga för retur-/bytesfraktavgifter.

Återbetalningar
Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om den godkänns får du automatiskt en återbetalning med din ursprungliga betalningsmetod. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att bearbeta och bokföra återbetalningen också.



COVID-19 LEVERANSUPPDATERINGAR
Observera att våra produkter levereras från olika uppfyllelsecenter. Vissa produkter som köps under denna tid kan bli försenade på grund av affärsavbrott på grund av lokala bestämmelser angående Coronaviruset. Vi gör vårt bästa för att uppskatta eventuella förseningar i leveranser på våra produktsidor. Vi uppskattar ditt tålamod och din förståelse just nu